Pojistné podmínky

Pojistné podmínky pro vnitrostátní doručování.

Pojistné podmínky

BALÍKSERVIS a jeho dodavatelé přepravy používají moderní a bezpečné technologie, které v nevyšší možné míře omezují riziko vzniku škody, při zachování vysoké kvality služeb.
BALÍKSERVIS ručí za vysokou kvalitu přepravy pod podmínkou, že odesílatel své zásilky opatřuje obalem, splňujícím podmínky o balení zásilek v obchodních podmínkách.
BALÍKSERVIS a jeho dodavatelé přepravy neustále monitorují pohyb zásilek pomocí skenování v každém bodě přepravy, tak se na minimum omezuje nesprávné směrování zásilky a z toho plynoucí následky.
BALÍKSERVIS elektronicky převažuje převzaté zásilky a okamžitě je také registruje, a tak umožňuje kontrolu celistvosti zásilek. Pokud i přes veškerou péči a profesionalitu dojde k újmě na balíku, řídí se likvidace případné škody těmito Všeobecnými pojistnými podmínkami, které doplňují obchodní podmínky.
BALÍKSERVIS přijímá odpovědnost za převzaté balíky do rozsahu vymezeném ve smlouvě
a pouze pro účely prvotní škody. Odpovědnost je předmětem následujících výjimek a dodatků. Pojistné za škody kryje pořizovací náklady obsahu, avšak tato hodnota nesmí překročit 6.000 Kč.
Odpovědnost za škody, které jsou následkem neodvratitelných událostí (vyšší moci) je vyloučena.

Zásilky a druhy zboží, které sytém BALÍKSERVIS nepřepravuje, a které jsou vyňaty ze zodpovědnosti za případnou újmu na nich:

  • Zásilka tvořená několika pospojovanými krabicemi;
  • Zboží podléhající zvláštnímu režimu (nebezpečí nákazy), nakažlivé a zapáchající zboží;
  • Sypké zboží v sáčcích, nebo pytlích;
  • Losy z vylosovaných loterií, pravé perly;
  • Obligace, zneužitelné šeky;
  • Drahé kovy a kameny, zlato, šperky, finanční hotovost, kreditní karty, doklady, ceniny a podobně;
  • Umělecká díla, antikvariátní předměty;
  • Zásilky, které nejsou chráněny, a nebo zabaleny, způsobem odpovídajícím jejich váze, tvaru a povaze obsahu, nebo požadavkům přepravce;
  • Zásilky, u nichž chybí potřebné údaje o odesílateli a příjemci;
  • Celní karnetové zásilky zvláštní povahy;
  • Zásilky, jejichž obsah by mohl způsobit škodu na majetku, nebo zdraví (zbraně,střelivo, výbušniny);
  • Zásilky s vyšší hmotností než 50 kg, délky přesahující 2 metry a obvodu většího než 3 metry;
  • Živá zvířata a rostliny;
  • Ostatky lidí a živočichů;
  • Exportní zásilky na dobírku a na celní záznam;
  • Zásilky s obsahem snadno podléhajícímu zkáze, nebo obsahem snadno poškoditelným a dále zásilky s obsahem, který je nutno zvláštním způsobem chránit, nebo je s nimi nutná zvláštní manipulace;
  • Zásilky s tepelně nestabilním obsahem;
  • Zásilky adresované jen směrovacím číslem (bez udání plné a platné adresy);
  • Zásilky zboží spadajícího pod režim ADR (nebezpečné zboží).

Dodatky

  • Je-li v případě újmy na zásilce možná její oprava na místě, která je
    z hlediska přepravních nákladů vhodnější, uhradí BALÍKSERVIS náklady na
    opravu – nekryje však odpisy.
  • V případě částečných škod jsou hrazeny jen náklady na jejich náhradu
    anebo výměnu. Odpovědnost za škodu se nevztahuje na „ušlý zisk“.
  • BALÍKSERVIS neodpovídá za újmy, vzniklé nepřiměřeným zabalením balíku
    vzhledem k povaze obsahu, nebo došlo-li k újmě na obsahu zásilky
    vzhledem k nedostatečnému vnitřnímu obalu, zatímco vnější obal nebyl
    poškozen.
  • K balíkům s etiketou „Fragile“ přistupují přepravci firmy BALÍKSERVIS
    velmi opatrně a obezřetně, což ale nezvyšuje odpovědnost BALÍKSERVIS za
    újmu na zásilce a odesílatel je takovou zásilku povinen zabalit takovým
    způsobem, který je adekvátní přepravním podmínkám a zaručuje
    nepoškození obsahu balíku.
  • Pokud u zásilek s křehkým obalem (sklo, porcelán, láhve, fioly,
    injekce, infuze atd.) nedojde k poškození vnějšího obalu zásilky,
    neodpovídá BALÍKSERVIS za škodu ani v případě, že tím došlo k částečnému
    poškození obsahu zásilky (např. vylitím části obsahu zásilky).
  • BALÍKSERVIS nenese odpovědnost za poškození křehkých předmětů, pokud k
    tomu došlo z důvodu nedostatečného vnitřního balení zásilky a vnější
    obal zásilky je neporušen.
  • Dojde-li během přepravy k částečné újmě na obsahu zásilky, je náhrada
    škody počítána poměrem poškození obsahu k celkové hodnotě obsahu
    zásilky.
  • Odesílatel musí použít takový obal zásilky, který je přiměřený jejímu
    obsahu. I v případě, že je obsah zásilky při převzetí nepoškozený ale
    vnitřní balení zásilky bylo nedostatečné, nebo v případě více zásilek
    spojených k sobě, není možné žádat náhradu škody, vzniklou nedostatečným
    vnitřním balením, nebo žádat náhradu škodu některé ze spojených
    zásilek.
  • Náhrada škody není možná ani v případě poškození smaltovaných, či
    lakovaných povrchů (odloupnutí, škrábance, odřeniny) stejně jako u
    politurovaného, lepeného, či dýhovaného zboží i když byly při podání
    neporušené.
  • Náhrada škody v případě přepravy použitého zboží se vypočítává
    vzhledem k jeho amortizaci.
  • Při škodní události má přepravce právo rozhodnout, zda uhradí opravu
    obsahu zásilky, či poskytne finanční plnění poškozené straně.
  • Byla-li zásilka přepravována v původním továrním balení a její obsah
    nebyl zkontrolován při doručení, nárok na náhradu škody nevzniká.
    Nevzniká ani v případě, že obsah zásilky byl doručen v jiném neporušeném
    obalu a nedošlo ke kontrole celistvosti obsahu při převzetí zásilky.
  • Při neporušeném balení zásilky neodpovídá BALÍKSERVIS za mechanické,
    elektrické, nebo elektronické poškození obsahu i když vnitřní balení
    zásilky bylo dostatečné, pokud ze strany BALÍKSERVIS nedošlo při
    manipulaci se zásilkou k extrémním jevům (např. havárie kurýrního vozu
    apod.).
  • Oxidace, zrezivění nebo změna barvy přepravovaného zboží nezakládá
    právo náhrady škody.
  • Pokud byl obsah zásilky během přepravy pojištěn jiným způsobem, hradí
    BALÍKSERVIS škodu jen v případě, že vyplacené pojistné bylo nižší, než
    hodnota přepravované zásilky a to vyplacením rozdílu mezi plněním z
    jiného pojistného zdroje a cenou zásilky, maximálně však do výše dané
    pojistnými podmínkami BALÍKSERVIS. * V případě újmy na balíku je
    bezpodmínečně nutné sepsat škodní protokol s kurýrem doručujícím zásilku
    nejpozději při doručení. K projednání takové události je nutno uvést
    číslo balíku, doložit jeho obsah a popis škody s výší požadované
    náhrady. Na pozdější uplatnění škody není možné brát zřetel. * Škodu
    podloženou protokolem je povinen uplatnit příjemce nebo objednavatel
    přepravy nejpozději následující pracovní den ohlášením elektronicky nebo
    na infolince BALIKSERVIS
  • V případě jakékoliv újmy na balíku má přepravce, nebo jeho zástupce,
    právo škodní událost prověřit a proto je nutno až do sepsání pojistného
    protokolu zabránit manipulaci s poškozenou zásilkou.
  • Přepravce se zavazuje takovou událost prověřit nejpozději do 3
    pracovních dnů od doby, co se o ní dozvěděl.
  • Přepravce uskuteční pojistné plnění do takové výše, která byla
    zjištěna při prověření škodní události.* BALÍKSERVIS provádí likvidaci škod do 30 dnů od data, kdy byla reklamace oboustranně uznána. Úrok z prodlení z vyplaceného plnění lze nárokovat. Všeobecné pojistné podmínky se vztahují na veškeré dohody o přepravě balíků.

Platnost

Tyto pojistné podmínky jsou platné od 1. prosince 2013 a platí do
odvolání nebo vydání nových podmínek.

V případě podstatných změn u pojišťovacích ústavů, které ovlivňují
Všeobecné pojistné podmínky BALÍKSERVIS, vyhrazuje si přepravce právo
upravit své Všeobecné pojistné podmínky v souladu s těmito změnami.